augustus 10

Zo vind je jouw bouwstenen voor een goed verhaal

0  comments

‘Ik wil graag live op Social Media, maar wat moet ik dan vertellen?’ Die vraag krijg ik wekelijks, misschien wel dagelijks. Veel ondernemers willen graag zichtbaar zijn en in contact komen met hun potentiële klanten, maar als het aankomt op het delen van hun verhaal, dan vinden ze dat lastig.  

Het goede nieuws: iedereen heeft een verhaal. Belangrijk: kies een onderwerp dat jou linkt aan je bedrijf en zorg voor een paar juiste inspiratievolle woorden en je bent klaar voor je live!

Tip 1: Pak een persoonlijke ervaring en koppel dat aan je bedrijf.
Je hebt voor dit werk gekozen met een reden, hoogstwaarschijnlijk een persoonlijke reden. Om je klanten meer over jezelf en over je werk of werkwijze te laten zien, is het daarom belangrijk om je persoonlijke verhalen in kaart te brengen en te linken met je bedrijf. Bijvoorbeeld: je hebt in je leven een les geleerd waardoor je persoonlijk leiderschap hebt ontwikkeld en dat persoonlijke leiderschap leer je nu ook weer aan klanten. In dat geval is de les die je leerde niet alleen een persoonlijk verhaal, maar heeft het ook een link met je business. Met dit verhaal roep je herkenbaarheid op bij je publiek en vergroot je jouw geloofwaardigheid en expertstatus. 

Tip 2: Zorg voor een afgekaderd verhaal.
Kies één kernwoord (het onderwerp) en 3 inspirerende woorden die hiermee te maken hebben en bouw hier je verhaal omheen. Zo voorkom je dat jouw verhaal te “breed” wordt en daardoor niet meer te volgen is. 

Tip 3: Concretiseer de reden: ‘mensen helpen’ is niet genoeg.

Een vaag verhaal is een slecht verhaal. Voor een  boeiend verhaal heb je focus nodig. Deel zo concreet mogelijk Wat je doet, waarom en wat jouw ‘waarom’ is. Vertel alleen dat en verlies jezelf niet in details. Zo vertel je nooit meer een vaag verhaal.

Je hebt honderden verhalen, maar ze zijn niet allemaal geschikt voor je bedrijf. Een aantal wel. Wil je ontdekken welke van je verhalen het beste bij je bedrijf passen om aan potentiële klanten te vertellen? Neem vrijblijvend contact met me op in een gratis 30-minuten gesprek. Ik denk graag met je mee.


Tags


Deze artikelen zijn wellicht ook interessant:

De Kracht van Intrinsieke Motivatie

De Kracht van Intrinsieke Motivatie

Veerkracht; de kracht van jouw mindset

Veerkracht; de kracht van jouw mindset
Laat een berichtje achter

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}