mei 18

Drie keer is scheepsrecht

0  comments

Shopping! De een noemt het een noodzakelijk kwaad, de ander ziet het als een heerlijke tijdsbesteding om te snuffelen tussen de rekken, zich te laten adviseren door verkopers of de laatste trends op te doen. Ik ben gek op winkelen en ik heb het de laatste maanden ook enorm gemist. Wat heerlijk dat de retail nu open mag en we langzaamaan weer – weliswaar soms na wachten in de rij en met mondkapje – mogen genieten. 

Toch realiseer ik me door deze ‘gedwongen detox’ dat shoppen niet altijd zo fijn was als ik het me herinnerde. Waarom? Er gaat ook wel eens iets mis op zo een dagje winkelen. Stel je voor…

Gebrek aan inhoud

Je loopt je favoriete winkel binnen en je wordt direct welkom geheten door een stralende verkoopster. Ze wijst vol trots om zich heen naar de lege rekken. Daar kan je toch helemaal niets mee? Teleurgesteld vertrek je weer.

Gebrek aan uitstraling

Bij de volgende winkel heb je meer geluk. Er hangt veel meer kleding op de rekken en niet zomaar kleding, je oog valt op een prachtige jurk. Eenmaal gepast twijfel je erg over de maat. Je kan wel wat hulp gebruiken, maar de onverzorgde verkoopster lijkt er nauwelijks thuis te horen. Hoewel zij de enige is die je verder zou kunnen helpen, voelt het niet goed om advies van haar aan te nemen. Je twijfel wint, je haakt af en vertrekt teleurgesteld.

Gebrek aan het juiste gedrag

Winkel drie lijkt de jackpot. Je loopt de superleuke winkel binnen waar twee goed verzorgde verkoopsters met elkaar in gesprek zijn. De rekken hangen vol leuke kleding. Je duikt enthousiast het pashokje in. Zodra je iets wil vragen aan een van de verkoopsters gaat het mis. Ze hebben geen aandacht voor jou en zijn druk bezig met elkaar. Antwoorden op je vraag? Ho maar, met moeite rukt de ene zich los van het gesprek en komt niet al te enthousiast naar je toe. Het resultaat? Je vertrekt. Zonder aankoop.

Natuurlijk gaat het niet écht zo in de gemiddelde winkel, maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Zichtbaarheid gaat namelijk over veel meer dan over één ding, het heeft te maken met inhoud, uitstraling én gedrag. Pas als je al deze pijlers goed op orde hebt, zorgt dat voor het perfecte plaatje dat de randvoorwaarden schept om je verhaal echt over te brengen, effectief te zijn naar klanten en echt impact te maken. Hoe zit het met jouw zichtbaarheid? Heb je alle onderdelen op orde of haken klanten bij jou af omdat iets ontbreekt? In mijn trainingen en trajecten help ik jou om je verhaal zo te maken dat het op alle fronten klopt met wie jij bent. Het is jouw verhaal en samen maken we het compleet. Wil je dat ook? Kijk dan eens naar mijn trajecten of plan een gratis 30-minuten gesprek in.

p.s. Ben jij al lid van onze besloten Facebook Community? Nee? Meld je dan hier aan til samen met ons jezelf en je business naar “The Next Level Presence”.


Tags


Deze artikelen zijn wellicht ook interessant:

Zichtbaar met een onzichtbaar handicap

Buigzaam en onbreekbaar

Laat een berichtje achter

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}