Hoe realiseer je een groter bereik, meer impact én een hogere conversie?

Storytelling is echt van deze tijd. Het maakt niet uit welk beroep je uitoefent, storytelling is een zeer krachtig middel om een hogere conversie te realiseren. Maar wat gebeurt er precies en waarom is het zo’n krachtig middel?

Wanneer wij naar het verhaal van een ander luisteren, kunnen wij ons op eens makkelijk verplaatsen in het verhaal. Er is altijd wel iets wat wij herkennen, of zelf hebben meegemaakt. Dit is het werk van de spiegelneuronen, die in ons brein geactiveerd worden op precies dezelfde manier als wanneer wij het zelf meemaken.

Spiegelneuronen zijn eigenlijk kleine slimme cellen in ons brein die reageren op iets wat iemand anders doet. En dat vindt plaats op dezelfde plek in ons brein als bij degene wie die actie verricht. Je kunt hierbij denken aan iets wat iemand zegt of doet maar ook iets wat iemand ervaart emotioneel. ​

Het resultaat is dat jouw prachtige product of geweldige dienst vele malen krachtiger overkomt door jouw verhaal hieraan te koppelen. Soms moet je even zoeken, maar er is altijd een verhaal. Ga op zoek naar dat verhaal en probeer het maar. Je zal ervaren dat jouw product of dienst opeens een veel grotere groep, binnen jouw doelgroep aanspreekt.

Een groter bereik, meer impact en een hogere conversie. Dat wil toch elke ondernemer?

Op 16 maart delen vier ondernemers hun persoonlijke verhaal in relatie tot hun ondernemerschap in de talkshow Mpowering Voices. Wil jij hierbij aanwezig zijn? Kijk dan op voor meer informatie op https://www.monique-dekker.nl/talkshow/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *